Траволатор

ТРАВОЛАТОРИ

Тільки уявіть: вийшли ви з дому, стали на пішохідну доріжку і… поїхали в потрібному напрямку. Та ще з пристойною швидкістю! Ось це називається траволатор! Деякі футурологи вважають, що тротуари, що з часом рухаються, стануть окремим видом міського транспорту!

Траволатори

Новинка поважного віку.

Пасажирський конвеєр було винайдено давно. Все почалося з ескалатора (перекладається з французької як «штурмові сходи»), який був запатентований ще 1859 року. А в 1893 в Чикаго був представлений і траволатор (від англійського “travel” – переміщати), який перевозив людей не вгору-вниз, а горизонтальною площиною.

Тоді мріялося, що колись на траволаторах можна буде роз’їжджати по всьому місту. Письменник Герберт Уеллс у своєму фантастичному романі «Коли сплячий прокинеться» описував цілу вулицю, яка рухається сама. Вона є кілька доріжок-платформ, які їдуть з різною швидкістю. Найшвидша платформа мчить, як кур’єрський поїзд!

Ідея Уеллса отримала своє матеріальне втілення у 1900 році. На Всесвітній виставці в Парижі відвідувачі отримали можливість прогулятися (чи проїхатись?) вулицею майбутнього. Вона складалася з двох дерев’яних бруківок, прокладених по колу (наводилися в рух за допомогою електрики). Зі стрімкістю кур’єрського поїзда ці бруківки, звичайно, зрівнятися не могли, але швидкість у них була вражаюча для того часу — одна платформа могла подолати 4 км за годину, інша йшла вдвічі швидше. На тротуар, що біжить, прагнув потрапити практично кожен гість заходу, а деякі приносили з собою стільці, сідали зручніше і каталися годинами.

Після закінчення виставки диво-доріжки розібрали. І надовго забули про те, що таке взагалі можна зробити. Лише за двадцять років в Атланті (США) якась приватна фірма запропонувала міській владі вирішити транспортну проблему за допомогою таких же тротуарів, які були в Парижі. Тільки побудувати їх передбачалося під землею. Розробники з натхненням розповідали, як прокладуть цілих три конвеєри, які повезуть щасливих городян яскраво освітленими тунелями. І показали кошторис: на проект треба було виділити із скарбниці аж 7 млн. доларів. Чиновники, побачивши цю цифру, нервово захихотіли, і жодних конвеєрів замовляти не стали.

Траволатор: наші дні

Невеликі диво-доріжки — до 300 метрів завдовжки — давно діють у багатьох містах світу. Ними оснащуються торгові центри, підземні переходи, повітряні гавані.

А чи є десь тротуари в ранзі самостійного громадського транспорту? Рухаючі вулиці, як у романі Уеллса? Є. Щоправда, не вулиці цілком, а скоріше їх окремі ділянки.

Наприклад, траволатор возить пасажирів з району в район у місті Віторія (Іспанія) та Монако. Через центр Гонконгу також пролягає пасажирський конвеєр. Він найдовший із усіх — 800 метрів. Але цей, прямо скажемо, скромний рекорд готується переплюнути Лондон. Тут хочуть демонтувати центральну гілку метро і замість неї запустити кілька доріжок, що «біжать», які розтягнуться на 27 км!

Знаменитий фантазер Джанні Родарі ще в 1960-му написав казку про тротуар, що рухається, який на далекій планеті Бі витіснив всі інші види транспорту. Чи можливе таке насправді? Чи стануть атавізмом, наприклад автобуси?

Скептики кажуть: мовляв, не бути такому! По-перше, кому захочеться їздити містом по-черепашому повільно? Адже більшість траволаторів, що діють зараз, тягнуться зі швидкістю 3-5 км/год!

Але є вже й такі доріжки, які вважаються дуже швидкими! У головному переході паризької станції метро «Монпарнас» траволатор здатний розвивати спритність до 11-15 км/год. Це можна порівняти зі швидкістю того ж автобуса, що їде в міському потоці. А найближчим часом можливий монтаж тротуарних ліній, які зможуть мчати 24 км/год. На таких конвеєрах планується встановлювати навіть сидіння з ременями безпеки, щоб пасажирів не знесло на узбіччя.

По-друге, існує думка, що будівництво протяжних траволаторів коштуватиме непробачно дорого. Але це з чим порівнювати. Наприклад, у Шотландії минулого року вирішили збудувати трамвайну лінію від центру міста Глазго до найближчого аеропорту. За розрахунками на 13 км шляху знадобилося б 144 млн. фунтів стерлінгів. Однак, один з тамтешніх архітекторів запропонував альтернативний варіант: прокласти в заданому напрямку тротуар, що рухається. На нього треба буде витратити лише 10 млн фунтів. Цей проект все ще опрацьовується, але фінансова різниця явно не на користь трамваїв.

Траволатори мають і низку інших незаперечних переваг. Вони повністю автоматизовані, що серйозно знижує витрати на їхню експлуатацію. Економлять місце у міському середовищі завдяки невеликій ширині полотна. Чи не забруднюють повітря шкідливими вихлопами і практично безшумні. Їх неможливо переповнити: пасажири рівномірно розподіляються стрічкою і створюють тисняви. Крім того, городянам немає потреби чекати на підхід конвеєра на зупинках. Крокнув на платформу і ти вже в дорозі!

Невже у 2024 році?

Вчені зі швейцарської політехнічної школи у Лозанні вже розробили концепцію міст без автомобільного транспорту. Його замінять експрес-тротуари, об’єднані у розгалужену мережу. Вони конкуруватимуть лише з безпечними для екології трамваями та тролейбусами.

Коли цю концепцію буде втілено у житті — поки що неясно. Але звернемося до пророцтв авторитетних учених. Наприклад, академік Андрій Сахаров свого часу припустив, що тротуари, що рухаються, почнуть повсюдно використовуватися як засіб для масових перевезень приблизно в 2024-му році. Це дуже скоро! Що ж, перевіримо, як воно все складеться насправді.

Сучасний траволатор – це безступінчаста конвеєрна стрічка для переміщення пасажиропотоку та вантажів як у вертикальній, так і горизонтальній площині. Такі вантажні підйомники знаходять застосування в місцях, де пасажиропотік  дуже великий і існує потреба у  обслуговуванні пасажирів з вантажними візками, інвалідними або дитячими візками між різними поверхами будівель. За тих же характеристик, що й у ескалаторів, лише кути нахилу мають відмінність і становлять приблизно 10-12 градусів при висоті переміщення до 15 метрів. Установка та монтаж траволаторів коштує дешевше, ніж ескалаторів.

Аналогічно ескалаторам, пасажирські конвеєри також можуть комплектуватися енергозберігаючими системами, значно знижують витратну частину на обслуговування і роботу обладнання. Спеціальний модуль, встановлений всередині механізму, знижує на третину споживання електроенергії, не відбиваючись при цьому ні на працездатності пристрою, ані на комфорт пасажирів. Існує два формати – повна зупинка роботи траволатора при відсутності пасажирів або уповільнення швидкості руху стрічки в три рази. Після спрацьовування датчика наближення людини стрічка відновлює встановлену швидкість.

Щоб купити траволатор, вам достатньо зателефонувати до нашого менеджера або відправити заявку на сайт.

Наша компанія пропонує монтаж, постачання, заміну та ремонт траволаторів європейського та китайського виробництва. Усі пропоновані нами траволатори виготовлені за високими стандартами якості, закладений ресурс роботи становить 25 років за своєчасного технічного обслуговування.

Ми поставляємо траволатори з висотою підйому від 1,5 до 5 метрів та кутом нахилу від 10 до 12 градусів. Всі пропоновані нами траволатори мають функцію плавного запуску та гальмування, а також сучасну систему економії енергії за відсутності пасажирів на траволаторі.

Зверніть увагу: компанія Ліфт Буд Монтаж не тільки реалізує продукти, але і здійснює монтаж, пусконалагоджувальні роботи, профілактичне, сервісне і ремонтне обслуговування.

Ми пропонуємо повний комплекс робіт, пов’язаних із встановленням підйомно-транспортних механізмів:

В нашому розпорядженні різноманітні типи ліфтів, серед яких Ви знайдете електричні, гідравлічні, без машинного приміщення, швидкісні, панорамні та ін.

Досягаємо недосяжного

Замовити траволатор в нашій компанії зручно та вигідно

Важливими перевагами нашої пропозиції є доступна ціна і високий рівень сервісу. Співпраця з нами – це впевненість у виконанні обумовлених зобов’язань.

Головні переваги «Ліфт Буд Монтаж»:

Ми надаємо повний спектр послуг: проектування, постачання, монтаж та технічне обслуговування ліфтів.

Довіра і цінність

Наші клієнти

Scroll to Top